Stilte activiteiten



Stilte is niet de afwezigheid van geluid maar je niet laten afleiden door lawaai.
Nin Sheng

Stiltewandeling

Meditatief rustig lopen (soms met onderweg Mindful Movements).

Wandelen met elkaar en toch alle aandacht voor rust, ruimte en stilte. Door het tempo eruit te halen, kalm te lopen in stilte en je aandacht te richten op wat je ziet, hoort en voelt, zul je ervaren dat het rustiger wordt in je hoofd. Het helpt je om in het hier en nu te zijn. Het samen met anderen in stilte lopen versterkt deze ervaring. Je voelt meer verbinding met de natuur. Je maakt bewuster gebruik van je zintuigen: zien (ogen), horen (oren), ruiken (neus), voelen (tastzin) en proeven (mond, smaak). Je gedachten kunnen even gelaten worden voor wat ze zijn.

Aan het begin ontvangt men soms een individuele opdracht of iets ter inspiratie mee voor onderweg. Duur: vanaf 30 tot 75 minuten, afhankelijk van het programma.
Eerstvolgende datum: zie Agenda

De wandeling kan (op verzoek of binnen een workshop) uitgebreid worden met Mindful Movements / Chi Kung oefeningen vanuit de Chinese 5 elementenleer. Het element van het betreffende seizoen zal dan de aandacht krijgen. Daarbij worden bijpassende energetische adem – en aandachtsoefeningen gedaan.

Meditatie avond

Iedere 2e maandagavond van de maand:
Mindfulness avond met begeleidde zitmeditaties, ademoefeningen, bodyscan.
Meer informatie: Meditatie avonden 

 

 

Stilte ochtend “Mindful morning”
Een rustige aangename ochtend in stilte met een wandeling, meditaties, adem en aandachtsoefeningen en een heerlijke eindontspanning.
Eerstvolgende datum: zie Agenda

Workshop Chi Yoga
Een twee uur durende combinatie van Mindfulness, Yin Yoga, Do – In yoga en een vleugje Chi Kung; de adem – en  lichaamsoefeningen zijn passend bij het seizoen op dat moment.  Dit wordt een paar keer per jaar volgens de TCM / de Chinese 5 elementenleer aangeboden. Daarin kennen ze 5 seizoenen. Lees meer informatie: Chi Yoga
Eerstvolgende datum: zie Agenda

Adem & Ontspan
We beginnen met Mindful Walking waarbij we onze zintuigen bewust gaan gebruiken, activerende ademoefeningen doen en vervolgens meer rust en ontspanning gaan ervaren door liggend of zittend rustgevende ademtechnieken en een lichaamsscan.

Alle genoemde activiteiten kunnen ook op aanvraag voor privégroepen, instellingen of bedrijven gereserveerd worden.