Meditatie avonden

          Mindfulness  – Meditatie – Ontspanning

Iedere 2e maandagavond van de maand een heerlijke ontspannen avond van 20.15 tot 21.30 uur in Oss. Kijk bij Tarieven voor meer informatie en in de Agenda voor de exacte lesdata. Zie je geen datum staan, stuur een e-mail en geef je alvast op. Bij voldoende deelnemers gaat een avond door.

Wat doen we:

Diverse meditaties (zit en loop),  ademwerk en mindful bewegen waarbij we continue met aandacht onze adem volgen en ons lichaamsbewustzijn vergroten. Deze oefeningen zijn geschikt om tussendoor te doen en als voorbereiding op meditaties die volgen; ze maken ons lichaam soepel, de energiebanen vrij en onze geest kalmer.

In meditatie smelt alles samen en dit brengt ons meer evenwicht (geestelijk en lichamelijk) en in contact met onszelf. De meditaties zijn per oefenavond wisselend; zowel geïnspireerd vanuit Zen als Vipassana. We sluiten de les af met een uitgebreide bodyscan.

Door meditatie gecombineerd met ademoefeningen en mindful bewegen (geïnspireerd vanuit Chi Kung en meridianenleer TCM) maak je energie vrij en krijg je op een ontspannen manier meer voeling met je lichaam en meer rust van binnen: je vitale (levens)energie kan beter stromen. Het ervaren om meer in je lichaam te zijn, en in een  diepere rust te komen, geeft je de mogelijkheid om beter in contact en in balans te zijn, je grenzen te (her)kennen en meer te vertrouwen op en te zorgen voor jezelf.

In de uitleg bij Mindfulness Basistraining kun je teruglezen wat de positieve effecten van meditatie voor je kunnen zijn als je dit regelmatig beoefent.

In meditatie word je je bewust van je innerlijke ruimte en stilte en raak je vrij van alle  gedachten en oordelen. Dat brengt je op een diepere laag in jezelf. Er worden diverse toegankelijke vormen aangeboden waarmee je kunt ontdekken wat bij jou past. Zowel geschikt voor beginners om te leren mediteren als voor gevorderden om te blijven oefenen. Deze avonden bieden tevens aansluiting op de cursusinhoud van de Mindfulness trainingen; om tijdens of na een training je oefeningen te verdiepen en voort te zetten. 

Wat heb je nodig:
Makkelijke, loszittende kleding, warme sokken en eventueel een extra vest of trui en een flesje water. Neem gerust je eigen meditatiekussen of -bankje of -stoeltje mee als je die hebt. In de ruimte zijn ook wat spullen aanwezig en je kunt ook gewoon op een stoel zitten als je wilt.

Graag tijdig vooraf opgeven i.v.m. maximum aantal deelnemers. Je kunt deze les ook als losse les reserveren, zie Tarieven