Meditatie avonden

          Mindfulness  – Meditatie – Ontspanning

Iedere 2e woensdagavond van de maand een heerlijke ontspannen avond van 20.30 tot 22.00 uur in Oss. Deze zijn ook als losse les te reserveren. Kijk bij Tarieven voor meer informatie en in de Agenda voor de exacte lesdata.

Let op: vanaf december 2021 wordt deze les op iedere 2e maandagavond van de maand gegeven, zie Nieuws

Wat doen we:
Diverse zitmeditaties, Mindful bewegen waarbij we continue onze adem volgen en ons lichaamsbewustzijn vergroten. Deze oefeningen zijn geschikt om tussendoor te doen en als voorbereiding op de meditaties die volgen; ze maken ons lichaam soepel, de energiebanen vrij en onze geest kalmer.

In meditatie smelt alles samen en dit brengt ons meer evenwicht (geestelijk en lichamelijk) en in contact met onszelf.  Meditaties en oefeningen zijn per oefenavond wisselend; zowel geïnspireerd vanuit de zen als vipassana. We sluiten de les af met een uitgebreide bodyscan.

Door de ademoefeningen en het mindful bewegen maak je energie vrij en krijg je op een ontspannen manier meer voeling met je lichaam en meer rust in je lichaam: je vitale (levens)energie kan beter stromen. Het ervaren om meer in je lichaam te zijn, en bij je eigen gevoelens te komen, geeft je ook de mogelijkheid je grenzen te (her)kennen, te leren beschermen en meer te vertrouwen op jezelf.

In de uitleg bij Mindfulness Basistraining kun je teruglezen wat de positieve effecten van meditatie voor je kunnen zijn als je dit regelmatig beoefent.

In de meditaties word je je bewust van je innerlijke ruimte en stilte. Dat brengt je op een diepere laag in jezelf. Er worden diverse toegankelijke vormen aangeboden waarmee je kunt ontdekken wat bij jou past. Zowel geschikt voor beginners om te leren mediteren als voor gevorderden om te blijven oefenen. Deze avonden bieden een goede aansluiting met begeleiding op de cursusinhoud van de Mindfulness trainingen; om tijdens of na een training je oefeningen voort te zetten.

Wat heb je nodig:
Makkelijke, loszittende kleding, warme sokken en eventueel een extra vest of trui en een flesje water. Neem gerust je eigen meditatiekussen of -bankje of -stoeltje mee als je die hebt. In de ruimte zijn ook wat spullen aanwezig en je kunt ook gewoon op een stoel zitten. 

We hebben een rustige ruimte tot onze beschikking met goede ventilatie en houden rekening met een max. aantal deelnemers. Daarom graag tijdig vooraf opgeven. Je kunt deze les als losse les reserveren, zie Tarieven